Wysokość bieżnika ma znaczący wpływ na nasze bezpieczeństwo, komfort podróżowania oraz zużycie paliwa. Przepisy w Europie mówią jasno iż dopuszczalna wysokość bieżnika wynosi 1,6mm.
Wiele jednak osób nie wie w jaki sposób to sprawdzić ale o tym za chwilę. Warto było by wspomnieć o tym że wartość 1,6mm to minimum które się dopuszcza. Jednakże zalecał bym wymianę przy wartości 4mm. Opona która jest zużyta praktycznie do końca nie jest w stanie poprawnie odprowadzić wody co może prowadzić do zjawiska aquaplaningu.
Opona z niskim bieżnikiem jest bardziej podatna na uszkodzenia i podnosi poziom spalania gdyż zwiększa się tarcie opony o asfalt. Nie trzeba chyba wspominać o hamowaniu na śniegu lub po prostu wydostaniu się z niego mając tak niski bieżnik. W którym miejscu mierzy się Bieżnik.
Producenci opon umieszczają na nich ograniczniku. Są one po między bieżnikiem. Najczęściej są to małe kwadraciki. Określają one wartość max zużycia opony. Niektórzy producenci opon umieszczają cyferki z różnymi głębokościami 7mm, 5mm, 3mm. Ścierają się one wraz z oponą wiec wystarczy skręcić lekko koła i odczytać wartość z bieżnika.
Jeśli opona nie ma wskaźników wtedy będzie nam potrzebny głębokościomierz. Umieszczamy go na środku bieżnika w najgłębszym miejscu i odczytujemy z niego wartość. Jeśli zauważymy nierównomierne zużycie opon np. Prawa strona opony jest bardziej zużyta niż lewa to przydało by się udać na sprawdzenie zbieżności. Takie nadmierne zużycie opony może doprowadzić do jej rozerwania.