Wielu kierowców nie chce słyszeć nawet tej nazwy, ale są tacy którzy chętnie je zakładają. Co to jest opona bieżnikowana? Jest to najczęściej stara zużyta opona pokryta świeżą warstwą gumy.
Jedna z nich to cena bo nowa nalewka kosztuje niewiele więcej niż opona używana a mamy do dyspozycji bieżnik ponad 8mm. Druga sprawa to ekologia polegająca na tym że stare opony wykorzystujemy ponownie. I to by było wszystko na temat zalet, przejdźmy do wad.
Wadą z pewnością jest fakt iż kupiliśmy 4 opony bieżnikowane z jednakowym bieżnikiem a w praktyce okazuje się że każda jest innej budowy. Np jedna to stary Michelin druga to Dębica itd.
Nigdy nie wiemy jak poprzednia opona wyglądała przed nalaniem, czy miała jakieś uszkodzenia czy też nie. Niektórzy producenci zabraniają wykorzystywać swoje produkty ponownie z faktu że nowy bieżnik po prostu może odpaść uszkadzając nasze auto i innych uczestników ruchu.
Sam osobiście w moim mobilnym serwisie zakładałem panu takie oponki które ktoś mu polecił. Nie trzeba było długo czekać bo po zamontowaniu i napompowaniu koła na oponie wyskoczył guz wielkości jajka.
Każdy wie jak mogło się to skończyć. Od zawsze byłem uprzedzony do tego typu opon. Jeśli chcemy jeździć bezpiecznie i bez żadnych ekscesów to niestety ale trzeba wybierać dobre nowe opony. To tyle jeśli chodzi o auta osobowe.
Fakt że ciężarówki, autobusy czy też maszyny rolnicze korzystają z nalewek nikogo nie dziwi. Wszystko składa się na cenę takich opon a jak dobrze wiemy nie jest to mały wydatek.
Te auta nie osiągają dużych prędkości wiec mają zarabiać a nie generować koszty, chociaż ja wolał bym jechać w trasę na dobrych sprawdzonych oponach.
Podsumowując opony bieżnikowane są tanie i niebezpieczne. Opony nowe są droższe ale bezpieczniejsze. Wybór należy do was.